Handels- og privatlivs politik
Standardvilkår for ydelser solgt af Sydhavnensbogføring.dk ApS
Følgende standardvilkår gælder for alle ydelser , der bliverleveret gennem Sydhavnensbogføring.dk. Standardvilkårene gælder for enhver opgave Sydhavnens bogføring ApS påtager sig.
Der udarbejdes individuelt aftalebrev/kontrakt (i det følgende ”Aftalen”) med samtlige kunder, som kan indeholde særligt vilkår. Såfremt vilkårene i Aftalen er modstridende med nærværende standardvilkår, vil vilkårene i Aftalen have forrang.
Juridiske oplysninger:
Sydhavnens bogføring.dk ApS
Enghavevej 164. 2,th
2450 København SV
CVR-nr: 27440797
Kontaktmail: seimconsulting72@yahoo.com
Sydhavnensbogføring.dk ApS har til hensigt at hjælpe personligejede virksomheder (enkeltmandsvirksomheder, I/S’er og K/S’er) samt selskaber med bogføring, regnskab og andre ydelser der i forbindelse hermed. Private personer der er brug for assistance, har også mulighed for at henvende sig til Sydhavnens bogføring.dk ApS.
Hvis du repræsenterer en virksomhed, som bliver kunde hos os, indestår du personligt for, at du – på vegne af virksomheden – har fuldmagt til at indgå aftaler med os.
Produkter og ydelser
Sydhavnensbogføring.dk ApS tilbyder bogførings- og regnskabsservice.
I Aftalen fremgår konkret hvad som indgår i det købte produkt og/eller ydelse.
Support på telefon 27 119398 er inkluderet. Hjælp fra ens tilknyttede bogholder afregnes efter medgået tid. Den konkrete timepris fremgår af Aftalen.
Kundens forpligtelser
Kunden er forpligtet til at give adgang til et økonomistyringsprogram, som Sydhavnensbogføring.dk ApS understøtter. Sydhavnensbogføring.dk ApS understøtter, E-conomic, Dinero med flere til følge.
Kunden afholder selv udgifterne til sit økonomistyringsprogram.
Kunden stiller de for ydelserne nødvendige oplysninger, assistance mv. til rådighed for Sydhavnensbogføring.dk ApS.
Kunden er ansvarlig for bogføringens tilrettelæggelse og for regnskabsaflæggelsen, således at bogførings-, skatte-, moms- og regnskabslovgivningens regler opfyldes. Det er ligeledes Kundens ansvar at oplyse Sydhavnensbogføring.dk ApS om eventuelle forhold, der efter Kundens opfattelse ikke er korrekt behandlet.
Det er Kundens ansvar, at Kundens virksomhed og forhold i øvrigt er i overensstemmelse med gældende lovgivning, regler, overenskomster og øvrig regulering.
Kunden er således ansvarlig for:
• Indholdet og fuldstændigheden af bogføringsmateriale, herunder bl.a., men ikke begrænset til salgsfakturaer, købsfakturaer, lønbilag, bankkontoudtog, kreditorkontoudtog samt specifikationer af tilgodehavender, gæld og varebeholdninger
• nødvendige vurderinger i forbindelse med udarbejdelsen og præsentationen af bogføringen
• den interne kontrol, som Kunden anser for nødvendigt for at udarbejde bogføringen i overensstemmelse med lovgivningen
• godkendelse og attestation af bilag og opgørelser mv. inden aflevering til bogføring iht. aftalte godkendelsesprocedurer
• give yderligere information, som vi må anmode om i relation til assistancen, herunder bl.a., men ikke begrænset til relevant korrespondance med offentlige myndigheder mv.
• opbevaring og arkivering af bogføringsbilag mv. iht. bogføringslovens opbevaringsregler
Kunden skal uploade alt bogføringsmateriale, som ønskes bogført, til Kundens økonomistyringsprogram. Alternativt kan Kunden fremsende 1 x i måneden en samlet zip.fil med bilagene. Såfremt at Kunden fremsender bilagene i særskilt e-mails eller afleverer bilagene fysisk, vil Kunden blive faktureret for medgået tid. Den konkrete timepris fremgår af Aftalen.
Kunden er eneansvarlig for indholdet og lovligheden af Kundens data og må ikke overføre eller bearbejde skadelig kode, data eller lignende (såsom virusser) til Sydhavnensbogføring.dk ApS. Ej heller må Kunden anvende Sydhavnensbogføring.dk ApS’ løsninger til ulovlige eller ondsindede formål.
Priser
Alle priser på sydhavnensbogføring.dk er i danske kroner (DKK) og ekskl. moms. Alle priser er vejledende og endelige pris indgås individuelt mellem Kunden og Sydhavnensbogføring.dk ApS. Den aftalte pris fremgår af Aftalen.
Uagtet den pris som konkret er aftalt mellem Kunden og Sydhavnensbogføring.dk ApS, har Sydhavnensbogføring.dk ApS ret til at ændre prisen med løbende måned + tre måneders varsel – dog tidligst 12 måneder efter Aftalens indgåelse.
Betalingsvilkår
Ved enkeltstående produkter og/eller ydelser faktureres Kunden for det fulde beløb ved Aftalens indgåelse. Fakturaerne har en betalingsfrist på 8 dage fra udstedelsesdatoen.
Ved aftaler omhandlende bogføringspakker, faktureres Kunden månedsvis. Såfremt der er aftalt en opstartspris, faktureres denne ved Aftalens indgåelse med en betalingsfrist på 8 dage.
Ved aftaler omhandlende årsregnskabspakker faktureres Kunden et acontobeløb svarende til 50% af prisen når arbejdet for regnskabsudarbejdelsen påbegyndes, og restbeløbet faktureres ved arbejdsopgavens afslutning.
Det er Kundens ansvar og sørge for at udstedte faktura bliver betalt rettidigt. Ved manglende rettidig betaling pålægges renter og gebyrer iht. renteloven.
Varighed og opsigelse
Aftalen varer indtil Kunden opsiger aftalen, og Kunden faktureres automatisk indtil opsigelsen er gennemført.
Kunden kan opsige Aftalen med et varsel på løbende måned + 3 måneder – dog kan Kunden tidligst opsige Aftalen efter 12 måneder regnet fra Aftalens indgåelse. Kunden kan kun opsige Aftalen ved at sende en skriftlig opsigelse til seimconsulting72@yahoo.com. Aftalen kan ikke opsiges på anden vis.
Kunden er forpligtet til at betale samtlige fakturaer indtil opsigelsen er effektueret. Allerede betalte fakturaer refunderes ikke. Kunden vil ikke blive krediteret for pakkeløsninger som er ubrugte eller delvist brugte under opsigelsesperioden.
Fortrydelsesret
Fortrydelse af en indgået aftale vedr. køb af produkt og/eller ydelse fra Sydhavnensbogføring.dk ApS kan ikke fortrydes.
Hvis Kunden er forbruger, har Kunden dog 14 dages fortrydelsesret beregnet fra indgåelsen af Aftalen. Hvis der konkret aftales en leveringsdato før fortrydelsesfristens udløb, vil Kundens fortrydelsesret bortfalde.
Datahåndtering
Selve behandling af personoplysninger, som Kunden er dataansvarlig for og som opbevares m.v. i programmet er reguleret i en særskilt databehandleraftale indgået mellem Sydhavnensbogføring.dk ApS og Kunden. Ansvaret for behandlingen af Kundens personoplysninger er reguleret af databehandleraftalen.
Sydhavnensbogføring.dk ApS’ behandling af personoplysninger som dataansvarlig er underlagt vores persondatapolitik.
Udsendelse af e-mails
Sydhavnensbogføring.dk ApS har ret til at sende e-mails ud til Kunden, når der kommer opdateringer til ydelsen, eller hvis der bliver udviklet nye funktioner, som vurderes at være i legitim interesse for Kunden. Modtagelsen af e-mails kan til enhver tid afmeldes ved at klikke på ’afmeld’ linket i de fremsendte e-mails.
Misligholdelse
Begge parter kan ophæve Aftalen uden varsel såfremt den anden part væsentlig misligholder disse standardvilkår eller Aftalen.
Væsentlig misligholdelse kan bl.a. være manglende betaling.
Ved misligholdelse som ikke er væsentlig, kan Sydhavnensbogføring.dk ApS ikke gøres ansvarlig. Kunden har således ingen misligholdelsesbeføjelser ved misligholdelse, som ikke er væsentlig.
Ansvar
Alt rådgivning og vejledning fra Sydhavnensbogføring.dk ApS, herunder fra kundeservice, hjemmesider, guides, support, bogholdere mv. skal betragtes som vejledende. Kunden anvender rådgivningen og vejledningen fra Sydhavnensbogføring.dk ApS på egen risiko, og kan ikke drage Sydhavnensbogføring.dk ApS til ansvar for den udøvede rådgivning og vejledning.
Uanset eventuelt modstridende vilkår i disse standardvilkår, kan Sydhavnensbogføring.dk ApS’ maksimale erstatningsansvar over for Kunden, uanset årsagen, aldrig overstige et beløb svarende til Kundens samlede nettobetaling de seneste 12 måneder forud for den erstatningsudløsende begivenhed.
Sydhavnensbogføring.dk ApS er ikke ansvarlig over for kunden for manglende opfyldelse af forpligtelser, som kan henhøres til force majeure. Ansvarsfriheden består, så længe force majeure består. Som force majeure anses forhold, der er uden for Sydhavnensbogføring.dk ApS’ kontrol, og som Sydhavnensbogføring.dk ApS ikke burde have forudset ved aftalens indgåelse. Eksempler på force majeure er usædvanlige naturforhold, krig, terror, brand, oversvømmelse, hærværk og arbejdsstridigheder.
Ændringer af vilkår
Sydhavnensbogføring.dk ApS har ret til at ændre nærværende standardvilkår. Vilkårsændringer træder i kraft for eksisterende kunder tre måneder efter, at de eksisterende kunder skriftligt er informeret herom.
Ændringer i standardvilkår som forlænger Kundens binding af Aftalen eller opsigelsesvarslet, skal varsles over for Kunden med tre måneders varsel. Kunden skal ved sådanne vilkårsændringer have mulighed for at opsige Aftalen med løbende måned + én måneds varsel, selvom at Kunden ville have bundet af en bindingsperiode.
Klagemuligheder
Hvis Kunden er utilfreds med de leverede produkter og ydelser, har Kunden mulighed for at klage til seimconsulting72@yahoo.com.
Såfremt der ikke findes en tilfredsstillende løsning, har en kunde som er forbruger, mulighed for at indgive en klage til Center for Klageløsning;
Nævnenes Hus
Toldboden 2
Viborg 8800
Kunden kan klage til Center for Klageløsning via www.forbrug.dk
EU-Kommissionens online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land. Klage indgives her: http://ec.europa.eu/odr. Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mailadresse,seimconsulting72@yahoo.com.
Tvister
Enhver tvist der udspringer af Kundens køb af Produktet eller heraf følgende tvister, herunder disse standardvilkårs omfang eller gyldighed, er underlagt dansk ret og skal indbringes for Retten i København.
Cookie- og privatlivspolitik
Introduktion
Sydhavnensbogføring.dk indsamler oplysninger om dig, i henhold til dataloven, ved brugen af cookies på hjemmesiden. Hvis du ikke ønsker, at der indsamles oplysninger, bør du slette dine cookies (se evt. vejledning ved søgning på google) og undlade videre brug af www.sydhavnensbogføring.dk.
Cookies
www.sydhavnensbogføring.dk anvender ”cookies”, der er en tekstfil, som gemmes på din computer, mobil el. tilsvarende med det formål at genkende den, huske indstillinger, udføre statistik og målrette annoncer. Cookies kan ikke indeholde skadelig kode som f.eks. virus.
Du kan altid slette eller blokere for cookies.
Hvis du sletter eller blokerer cookies vil annoncer kunne blive mindre relevante for dig og optræde hyppigere.
Websitet indeholder ikke cookies fra tredjeparter.
Personoplysninger
Generelt
Personoplysninger er alle slags informationer, der i et eller andet omfang kan henføres til dig. Når du benytter www.sydhavnensbogføring.dk indsamler og behandler vi en række personlige informationer. Det er f.eks. når du registrerer dig via vores kontaktformular.
Vi indsamler og behandler oplysninger som skal bruges til at varetage den opgave vi hos sydhavnensbogføring.dk skal løse for vores kunder. I det omfang du selv giver eksplicit samtykke hertil og selv indtaster informationerne behandles desuden: Navn, telefonnummer, e-mail, adresse og betalingsoplysninger. Det vil typisk være i forbindelse med udfyldelse af kontaktformularen.
Sikkerhed
Vi har truffet tekniske og organisatoriske foranstaltninger mod, at dine oplysninger hændeligt eller ulovligt bliver slettet, offentliggjort, fortabt, forringet eller kommer til uvedkommendes kendskab, misbruges eller i øvrigt behandles i strid med lovgivningen.
Formål
Oplysningerne bruges til at løse den af dig som kunde stillede opgave til enghaverevision. Herudover anvender vi oplysningerne til at optimere vores services og indhold.
Periode for opbevaring
Oplysningerne opbevares i det tidsrum, der er tilladt i henhold til lovgivningen, og vi sletter dem, når de ikke længere er nødvendige. Perioden afhænger af karakteren af oplysningerne og baggrunden for opbevaring. Det er derfor ikke muligt at angive en generel tidsramme for, hvornår informationer slettes.
Videregivelse af oplysninger
Data om din brug af www.sydhavnensbogføring.dk, hvilke annoncer, du modtager og evt. klikker på, geografisk placering, køn og alderssegment m.v. videregives som udgangspunkt ikke til tredjeparter. Såfremt der sker ændringer indenfor dette, vil sydhavnensbogføring.dk opdatere denne privatlivspolitik. Der kan være tale om at oplysninger anvendes til målretning af annoncering.
Vi benytter herudover en række tredjeparter til opbevaring og behandling af data. Disse behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke anvende dem til egne formål.
Videregivelse af personoplysninger som navn og e-mail m.v. vil kun ske, hvis du giver samtykke til det. Vi anvender kun databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.
Indsigt og klager
Du har ret til at få oplyst, hvilke personoplysninger, vi behandler om dig. Du kan desuden til enhver tid gøre indsigelse mod, at oplysningerne anvendes. Du kan også tilbagekalde dit samtykke til, at der bliver behandlet oplysninger om dig. Hvis de oplysninger, der behandles om dig, er forkerte har du ret til at de bliver rettet eller slettet. Henvendelse herom kan ske til: seimconsulting72@yahoo.com
Hvis du vil klage over vores behandling af dine personoplysninger, har du også mulighed for at tage kontakt til Datatilsynet.
Udgiver
Websitet ejes og publiceres af:
Sydhavnensbogføring ApS
v/Seim Consulting
CVR-nr. 27440797
Enghavevej 164
2450 København SV
